GWR BLOG

Friss topikok

  • Berze Marianna Palóc Nagita: Szeretnék segítséget kérni, hogy tudok Guinness-rekord kísérletet bejelenteni? Nagyon fontos lenne... (2016.04.25. 00:23) Repülő rekordok
  • tancoloegyetem: A hír így pontos: Most már hivatalosan is a Pécsi Tudományegyetem Táncoló Egyeteme birtokolja az e... (2011.01.21. 09:33) A legfrissebb rekord
  • Ronald: @chipanddale74: Én nem kaptam, pedig odavalósi vagyok. (2010.12.24. 17:01) Karácsonyi rekordok
  • Kebnekaise: @5vos: Szia! Szóval az a helyzet, hogy a londoni központon keresztül kell regisztrálni a rekordkís... (2010.11.19. 13:27) 2010. 11. 18. - Guinness World Records Nap

2010.09.30. 13:03 Kebnekaise

A legfrissebb rekord

Az is egy rekord, hogy miénk a legfrissebb rekord. Hétfő estétől ugyanis eggyel több bejegyzés mellett áll Magyarország neve a Guinness Rekordok Könyvében. A pécsi Széchenyi téren 826 vállalkozó kedvű hölgy hastáncolt egyszerre, ezzel a Guinness által is elismert módon megdöntve az eddig érvényben lévő rekordot. Az Indzsi Deniz által szervezett esemény az angoloktól vette el az elsőséget: 2008-ban, Malvernben 535-en táncoltak egyidőben. A kategória első, 2005-ös rekordja egyébként szintén a török származású művésznőhöz köthető.

Az érdekes rekord kapcsán kerestük fel Indzsi Denizt, aki szívesen válaszolt a kérdéseinkre.

 

Az első hasonló rekordot Önök állították fel 2005-ben. Honnan jött az ötlet, hogy Guinness-rekordot dönsenek?

Az első hastánckurzus 2000-ben indult a Táncoló Egyetemen, ekkor kezdtem el ebben a projektben tanítani. A 2003-as őszi szemeszter hastánc programját a Leöwey Gimnázium kb. 60 négyzetméteres tánctermébe hirdettük meg. Erre a kurzusra 136-an jöttek el, így a következő alkalomra egy sportcsarnokot kellett keresni. Soha nem felejtem el azt a pillanatot, amikor ott állt előttem 136 ember és mindannyian egyszerre mozogtak velem. Akkor jutott eszembe, hogy ebből akár Guinness-rekord is lehetne. 2005. szeptember 27-én végül 525-en perdültek táncra. Ebből a létszámból 267-en regisztráltak, így ez lett a hivatalosan elfogadott létszám.


 

Ön szerint inkább a Guinness-rekorddöntés lehetősége vagy a hastánc iránti lelkesedés vonzotta az embereket az eseményre?

Véleményem szerint mindkettő. Ahogy a rendezvényről készült fényképek és filmbejátszások bizonyítják, szép számmal voltak ott olyan hölgyek, akik maguk is művelői a hastánc műfajnak. Nagyon sok egyetemi hallgatót és pécsi polgárt a sikeres Guinness-rekord kísérlet motivált.


 

Végül milyen érzés Guinness-rekordernek lenni?

Természetesen csodálatos érzés, amire különösen azért vagyok büszke, mert a Világon elsőként kezdeményeztem a hastáncos Guinness-rekord kísérletet, tehát az ötlet az én nevemhez fűződik. Létrehozni valami teljesen újat és egyedit felemelő az ember számára.


 

Mit lehet ehhez hozzáfűzni? Szép volt lányok!

 

Indzsi Deniz

(a kép forrása: www.indzsideniz.hu)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://guinnessworldrecords.blog.hu/api/trackback/id/tr592400202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tancoloegyetem 2011.01.21. 09:33:29

A hír így pontos:
Most már hivatalosan is a Pécsi Tudományegyetem Táncoló Egyeteme birtokolja az egy időben legtöbben hastáncolók Guinness-rekordját. A Guinness World Records elfogadta és elismerte a kísérlet eredményességét és hitelességét, így 5 év után ismét a projekt e kitüntető cím tulajdonosa.
2010. szeptember 27-én a PTE Táncoló Egyetem projektje 10 éves Jubileumi Gáláján tett kísérletet a 2005-ben egyszer már felállított Guinness-rekord visszaszerzésére az egy időben legtöbben hastáncolók kategóriában. A 826 regisztrált résztvevő puszta jelenlétével is jó ügyet szolgált, hiszen az esemény egyik támogatója fejenként 500 Ft-ot ajánlott fel a Pécsi Társastánc Sportegyesület mozgáskorlátozottak szakosztálya számára. Így a Táncoló Egyetem szervezésének köszönhetően összesen 413.000 Ft gyűlt össze a kerekes székes táncosok számára. Ők ezt stílszerűen egy rock and roll bemutatóval köszönték meg a szponzornak és a lelkes hastáncosoknak.
A Táncoló Egyetem ebben az évben is szeretne legalább ennyi táncost összegyűjteni február 14-re tervezett Tömegtáncára Minden lelkes érdeklődőt vár erre a felejthetetlen élményre.
süti beállítások módosítása