Schwalbe und Sturmvogel. Ez a két szép német név volt a Messerschmitt Me 262 fantázianeve. Az első a vadászgépé ('fecske'), a második a vadászbombázóé ('viharmadár'). Az Me 262 volt a világ első, sorozatban gyártott gázturbinás sugárhajtású repülőgépe. Willy Messerschmitt már önmagában ezért megérdemelte volna, hogy bekerüljön a Guinness Rekordok Könyvének 1945-ös kiadásába, de egyrészt akkor még nem létezett a könyv, másrészt nem valószínű, hogy a szigorú londoni szerkesztők beszerkesztették volna. A fene tudja miért.
Akkor még fantasztikus dolog volt a sugárhajtóműves repülő, ma már a Guinness Rekordok Könyvének minden rekord hitelesítője ilyen gépekkel jár szerte a világban. Azt mondjuk nem tudjuk, hogy Juan Jimenez-hez repült-e valaki Puerto Ricóba, vagy ő jött Londonba a saját gépén. Hiszen Juané a világ legkisebb sugárhajtású repülője, ami mindössze 162 kg. A gép 3,2 m hosszú, a szárnyfesztávolsága 5,7 m és 483 km/h a legnagyobb sebessége. A gép eredeti verziójából 150-et gyártottak, Juané egy speciálisan módosított változat, ami könnyebb és kisebb az eredetinél. Sajnos a gép mérete a hatótávolságot is befolyásolja: csak 400 km-t lehet vele megtenni két tankolás között. Juan mindenesetre nagyon büszke rá, de nem ő volt a gép leghíresebb pilótája, hanem Roger Moore. Az 1983-as Octopussy ('Polipka') nyitójelenetében Mr. Bond egy ilyen géppel menekült a föld-levegő rakéták elől. A tankolás a filmben is komoly probléma volt: a 007-es egy sokat látott vidéki benzikúthoz gördült be "Tele kérem!" felkiáltással.
Bond tankol
(a kép forrása: www.aerospaceweb.org)
Juan gépe (a kép forrása: www.bd5.com)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Berze Marianna Palóc Nagita 2016.04.25. 00:23:19
Köszönöm előre is a segítséget!